STEWART İğneli Silindirler

 
Diğer Ürünlerimiz
Harman Hallaç Dairesinde Çivili Aksamlar
Çivili aksamlar konusunda yegane uzman olan STEWART grubu, kuruluşu olan 1874 yılından beri bu aksamları dünyanın en bilinen makina üreticilerine orijinal aksam olarak yapmaktadır.
Eski jüt, kendir ve keten tesislerinin tarak ve penyözlerinde kullanılan bu aksamlar giderek pamuklu tesislerinde de yaygınlaşmış ve bugünkü halini almıştır. Pamuklu sistemde ilk olarak Kirschner dövücülerde kullanılmaya başlanan bu sistem günümüz modern hallaçlarında yerini almıştır.

Neden İğne?
İğneler pürüzsüz, yuvarlak gövdeleri ile elyafı yormadan ve keskin kenarlı garnitüre göre en minimum düzeyde kırarak açarlar. Hammaddenin kendisinden gelen neps haricinde, neps sorunu hallaçta başlar. Burada elyaf ne kadar az hasarla açılırsa, ve elyaf kırılmaları ne kadar az düzeyde olursa, tarağa o kadar az yük biner ve dolayısıyla tarak usteri ve iplik değerleri o oranda düşer.
İğneli ve garnitürlü silindirlerin mukayesesi yapıldığında, ortaya şöyle bir tablo çıkar.


İğneli Silindir
Başlangıçta çok iyi açma ve daha az telef
İyi elyafların taşınması
Birkaç Ay Sonra
İğnelerin değiştirilebilme kolaylığı nedeni ile aynı performans

Garnitürlü Silindir
Elyaf kırılmaları ve daha fazla telef
Daha az sayıda iyi elyaf transferi
Birkaç Ay Sonra
Aşınmadan dolayı giderek bozulan değerler

İğneli silindirlerden geçen ve en iyi şekilde açılan elyaflar taraklama için ideal duruma gelirler. İğnelerin tümü yapıştırma olduğu için değiştirilebilirler. Tüm iğneler sertleştirilmiş karbon çeliğinden olup, kolay kolay aşınmazlar. Hasar durumunda "STEWART TAMİR KİTİ" devreye girer.

Eski Tip (Kirschner) Dövücüler
Bugün "Stewart" patenti altında yapılan dövücüler, Trützschler, Hergeth, Marzoli, Platt ve Holingsworth markaları için geçerlidir. Bu makinalar için üzerlerine iğneli alüminyum alaşımlı plakalar olan komple dövücü şek- linde veya duruma göre sadece plakaları işletmenin hizmetine veriyoruz. Plakaların alüminyum alaşımlı olmasının nedeni tahtaya göre daha uzun ömürlü olmasıdır.

Çabuk Değiştirme ve Kızaklı Sistemler
Stewart metodu ile gerek üç köşe, altı köşe, sekiz köşe ve birbirine geçmeli 10-12 plakalı dövücülerin plakaları vidalı olduğu için rahatlıkla gövdeden çıkartılabilir ve tamir kiti ile iğneler değiştirilebilir. Üç köşeli dövücülerde plakalar kızak dizaynında olup, komple plaka veya sadece iğne değişimi daha pratiktir.


Trützschler 3 Köşe Kirscher Dövücü


Değişik Ölçülerde Hergeth 6 Köşeli Dövücüler


RIETER
1987 yılından beri rieter/İsviçre'ye yapılmata olan ERM/UNIMIX iğneli silindirleri Rieter'in yeni versiyonu olan Unilfex ile devam etmektedir. Bu silindirler dünyadaki bir çok işletmelerde kullanıldığı gibi Türkiye'deki bazı işletmelerde de kullanılmaktadır. Silindirler uçak sanayiinde kullanılan alüminyum alaşımdan yapılmış olup, üzerleri iğnelerle donatılmış ve silindire vidalı plakalardan oluşmaktadır.
Teknolojik avantajlarının yanı sıra, pratikliği de ön plana çıkar. Eğer hasar veya aşınma plakada ise sadece plaka değişikliği söz konusudur, iğnelerin değiştirilmesi gerekiyorsa, o plaka silindirden çıkartılıp, tamir kiti ile iğneler değiştirilebilir.


Trützschler Harman Hallaç
10 yıla yakın bir zamandır Trützschler firmasına yapılmakta olan iğneli silindirler önce CVTL daha sonra Tuftomat ve CVT3 ve CVT4 makinalarında başarıyla uygulanmaktadır.
Dört tip silindir mevcuttur:
1-) 1200 MM, 6 MM iğne boyu, inç karede 10, 6 adet iğne olmak üzere toplam 14500 iğne mevcuttur.
2-) 1200 MM, 12 MM iğne boyu, inç karede 4 adet olmak üzere toplam 5500 iğne
3-) 1600 MM, 6 MM iğne boyu, inç karede 10, 6 iğne olmak üzere toplam 19400 iğne
4-) 1600 MM, 12 MM iğne boyu, inç karede 4 adet üzere toplam 7500 iğne.
Bu spesifikasyonlar hem CVT hem de Tuftomat için geçerlidir.
Bazı CVT4'lerde ikinci iğneli silindirde mevcuttur. Bu iğneli silindirin konulmasının nedeni bilhassa ring iplikçiliğinde daha iyi değerler almak içindir.




TRÜTZSCHLER
İşletmenizde mevcut "RSK" veya "RST" garnitürlü silindirlerinizi 10 plakalı çok daha pratik iğneli silindirler ile değiştirebilirsiniz.
İşletmenizde mevcut garnitürlü "RV" silindriinizi 12 plakalı çok daha pratik iğneli silindir ile değiştirebilirsiniz.

Trützschler RN/ RSK/ RST Silindirleri
Bu eski tip dövücülerin üstünde geleneksel olarak garnitür mevcuttur. Ancak iğnenin garnitüre göre üstünlüğü düşünüldüğünde üzerleri iğneli plaka kaplı bu dövücüler eski sisteme göre çok daha iyi sonuçlar verir. Aşınma ve hasar durumlarında, sadece plaka veya duruma göre tamir kiti kullanılarak iğne değişimi mümkündür.


Aero / Chute Feed Beslemeler
Besleme ünitelerinde kullanılan iğneli çubuk ve silindirler orijinal "STEWART" patentli olup, tüm markalar için imal edilmektedir. İşletmeler tarafından genellikle ihmal edilen ve uzun süre değiştirilmeyen bu parçalar bazı sorunların başka yerlerde aranmasına neden olmaktadır. Bu parçaların her iki yılda bir kontrol edilmesi ve gerekirse değişmesi gerekir.


Trützschler DK 803 İğneli Brizörü
Stewart, Trützschler DK 803 taraklarının üçlü brizör grubunun birincisine konulan iğneli brizörün orijinal imalatçısıdır. %100 poliester veya poliester ağırlıklı karışımlar için özel bir iğneli brizörümüz mevcut olup, bu aynı zamanda %100 pamukta da kullanılabilir.


Tek Brizörlü Taraklar İçin İğneli Brizörler
İğne metal dokusu olarak dikey, garnitür ise yataydır
Yuvarlak gövdeli iğneler elyafı kırmadan, keskin kenarlı garnitür ise elyafı kırarak açar
Trützschler DK 715 / 740 / 760 iğneli brizörü
Komple ağırlığı sadece 40 KG. çalışma sırasında enerji tasarrufu sağlar
Almanyadaki bir işletmede 8 yıl (Günde 3 Vardiya) çalışan bir C4 iğneli brizörünün yakın çekimi. Bu brizörü daha sonra fuarlarda sergilenmek üzere o işletmeden geriye alınmıştır.
Tüm Rieter C Serisi iğneli brizörleri
Tek brizörlü taraklar için imal edilen iğneli brizörler ilk olarak 1972 yılında yapılmıştır. Bu brizörler aşağıdaki markalar için imal edilmektedir:
- Tüm Rieter C Serisi
- Tüm Trützschler tarakları
- Platt tarakları
- Crosroll MK4 ve MK5 tarakları
- Toyoda tarakları


İğnenin hallaçtaki üstün açmasından faydalanarak imal edilen bu brizörler üstündeki iğneler daha küçük ve sıktır. İki tip brizör mevcuttur:
1-) %100 pamuk için 58 derece iğne açılı
2-) %100 sentetik veya sentetik karışımları için 68 derece iğne açılı. Bu versiyon aynı zamanda üniversal olarakta kullanılır.

Tüm STEWART silindirlerinde olduğu gibi gövde alüminyum alaşımlı olup, ağırlığı sadece 40 kg kadardır, bu da çalışma esnasında enerji tasarrufu sağlar. İğneler yapıştırma olduğu için aşınma ve hasarlardan sonra tamir kiti kullanılarak silindir üstündeki iğneler değiştirilebilir.
%100 pamukta ömrü yaklaşık 10 yıl olup, sentetiklerde şartlara göre 6-7 yıldır.


Hasar veya zamanla aşınma nedeni ile kırılan iğneler, "Stewart" tamir kiti ile değiştirilebilir.

Stewart Tamir Kiti (Tüm iğneli silindirler için)
- Birkaç bin adet yedek iğne
- Seviye şablonu
- Temizleme / Yapıştırma İlaçları
- El matkabı
- Kulanım kılavuzu vs.


Stewart Tamir Kiti ile Tamirat
Yumuşak Zemin Üzerinde Çalışın!
Hasarlı iğneyi kalın burçla üstüne çekiç vurarak gevşetin
Daha sonra iğneye takılan ince burç üstüne çekiç vurarak iğneyi silindir içine itin. İçeri düşen iğneler hiçbir sorun yaratmaz.
El matkabını kullanarak deliklerdeki yapışkan birikintileri temizleyin
Delikleri ve yeni iğneleri "Genklene"ilacı ile temizleyin. Her ilacın içinde ayrı bir fırça vardır. Fırçaları birbirine karıştırmayın. İlacı koklamayın. Havadar bir ortamda çalışın. Sigara içmeyin. İlaç deri ile temas etmemelidir.
Hava tabancası ile tamir bölgesini ve delikleri tamamen kurutun. Takılacak iğneleri emici bir kağıt üzerinde kurutun
İğne ve deliklere birinci yapıştırıcı olan Primer uygulayın. Fırçaları karıştırmayın
Hava tabancası ile delikleri kurutun. 15 dakika kadar bekletin. Takılacak iğneler yine emici kağıt üzerinde kurutulmalıdır.
Bir sırayı bitirmeden diğerine geçmeyin. Tamir edilecek bölgedeki iğneler yatay pozisyona gelecek şekilde silindiri 90 derece çevirin. İğneyi deliğe yerleştirirken yapıştırıcı olan "Polymer" i uygulayın. Polymer'in iğne ve delik aralarına yedirilmesi gerekir.
Şablonu kullanarak iğneleri yerlerine yerleştirin. Bunu yaparken yakında bulunan hasarsız iğnelerin yükseklik seviyesine göre şablonu kullanın. İğneler ilaç tatbikinden sonra 5 dakika içinde yerlerine yerleştirilmelidir.
Yaklaşık 20 derece oda sıcaklığında 1 saat kadar bırakın
Uygun bir tel fırçaya biraz Genklene tatbik ederek tamir bölgesini temizleyin
İyice kuruma için 24 saat bekleyin.



İğneli Sabit Şapkalar
Yaklaşık 7 yıllık bir çalışmanın ürünü olan iğneli sabit şapkalar şu sıralar Trützschler DK 760 ve DK 803 tarakları için imal edilmektedir. Arka taraftaki şapkalarda iğne sıklığı inç karede 73 adet, ön tarafta ise 125 adettir.
İğneli sabit şapkaların en büyük özelliği, daha iyi tarama yapmasının yanı sıra uzun ömürleri ve ömrünün sonuna kadar aynı performansı vermeleridir. İşletmelerde garnitürlü şapkalar 4-8 ayda bir değişmekte olduğu düşünüldüğünde, iğneli şapkaların ömrü bunun yaklaşık 5 katıdır.
Alüminyum Alaşımlı Paletler - Tahta Gürgen Paletler
Metalag: Çelik Yüzlü Paletler - Lamine Tahta Çıtalar
Stewart And Sons, Laroche dahil diğer tüm açıcılara çivili alüminyum (veya tahta) levha yapmaktadır. 1874 yılından beri faaliyetini sürdüren firma bu konuda uzman olup, günümüze kadar 10 milyonu aşkın levha satmıştır. Laroche makinalarının ilk orijinal levha üreticisi olan Stewart, kalitesi ile ön plana çıkmaktadır.
Birinci davul üstündeki çiviler açılı olup, diğerleri 90 derece ve git gide sıktır. Kullanılan veya açılması gereken hammadde iğne sıklıkları farklı olduğundan her işletmenin kendine uygun sıklığı bildirmesi gerekir.

Stewart Ürünlerinin üretici sayfasına gitmek için tıklayınız...